Dieta na potencję dla mężczyzny to nic innego jak jadłospis, którego celem jest poprawa lub utrzymanie sprawności seksualnej. Co zatem jeść, aby wzmocnić potencję? Jakie produkty powinny znaleźć się w skutecznym jadłospisie?

Odżywianie ma ogromny wpływ na funkcjonowanie organizmu, w tym także na ogólną sprawność seksualną. Niepełnowartościowa, niezbilansowana i niezdrowa dieta częstokroć stanowi przyczynę problemów z potencją. Dlatego też, jeśli marzymy o tym, by uporać się z impotencją lub po prostu do niej nie dopuścić – musimy zadbać o zdrowe nawyki żywieniowe.

Czym właściwie są problemy z potencją?

czym są problemy z potencją

Problemy z potencją to nic innego jak zaburzenia sprawności seksualnej, które mogą przybierać bardzo różną formę. Wbrew pozorom nie ograniczają się do zaburzeń erekcji.

Definicja encyklopedyczna terminu „potencja seksualna” podaje, że jest to zdolność do rozpoczęcia, utrzymania i doprowadzenia do końca satysfakcjonującego stosunku płciowego. Do najpopularniejszych zaburzeń na potencję zaliczamy:

Co istotne, z punktu widzenia zainteresowanych tą publikacją – prawidłowe odżywianie (dieta) może pomóc uporać się z każdą z wyżej wymienionych przypadłości. Rzecz jasna, trudno traktować dietę na potencję jako uniwersalne rozwiązanie, nie mniej stanowi ona jeden z elementów zarówno profilaktyki, jak i leczenia, który warto wdrożyć w dosłownie każdym przypadku. Wszak, zdrowe, zbilansowane i bogate w określone produkty odżywianie, może nam jedynie pomóc.

Zanim jednak przejdziemy do tematu poświęconego diecie na potencję, warto nieco bliżej przyjrzeć się czynnikom, które powodują zaburzenia sprawności seksualnej. Problemy z potencją o charakterze nabytym, bardzo często wywoływane są przez:

  • Nadużywanie alkoholu
    Regularne sięganie po alkohol może skutkować problemami z wątrobą (marskością, alkoholowym stłuszczeniem lub alkoholowym zapaleniem – narządem, który pełni niezwykle istotną rolę w metabolizmie testosteronu – najważniejszego męskiego hormonu, którego niedobór prowadzi do zaburzeń potencji.
  • Stres
    Proces osiągania wzwodu swój bieg rozpoczyna w układzie nerwowym, który przekazuje określone bodźce i wywołuje konkretną reakcję fizyczną organizmu. Kiedy dochodzi do zaburzeń autonomicznego układu nerwowego, mogą pojawić się problemy z osiągnięciem wzwodu.
    Potencjalnym zagrożeniem dla potencji jest zarówno długotrwały, jak i krótkotrwały stres. Ten drugi może prowadzić do problemów z libido – na skutek nieprzyjaznego zagospodarowania myśli, po prostu stracimy ochotę na seks.
  • Kompleksy
    Wielu mężczyzn boi się, że zawiedzie swoją partnerkę, tudzież „nie podoła zadaniu”. Częstokroć zaburzenia erekcji mogą mieć podłoże w kompleksach dotyczących wielkości członka.
  • Niezdrowy styl życia
    Brak aktywności fizycznej, nieregularny rytm dobowy, używki i inne elementy wpisujące się w definicję niezdrowego trybu życia stanowią potencjalne zagrożenie dla sprawności seksualnej.

Listę najważniejszych czynników wpływających na zaburzenia potencji uzupełnia nieprawidłowa dieta. Jednakowoż, temu co jeść i czego nie jeść na potencję, przyjrzymy się zdecydowanie bardziej szczegółowo.

Dieta na potencję – co kryje się pod tym terminem?

co jeść, aby poprawić potencję

Dieta na potencję to nic innego jak jadłospis ukierunkowany na poprawę sprawności seksualnej. Oczywiście, trudno traktować zmianę odżywiania jako panaceum, nie mniej – z całą pewnością, może ona mieć wpływ na potencję mężczyzn.

Najogólniej rzecz ujmując, dieta na potencję to jadłospis, który jest wzbogacony składniki, które mają wpływ na sprawność seksualną.

Co jeść, aby poprawić potencję?

Przede wszystkim, w pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o to, aby nasza dieta była zdrowa, zbilansowana i pełnowartościowa. Takowy jadłospis powinien stanowić swojego rodzaju bazę, którą warto uzupełnić o następujące składniki:

Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, a potencja

kwasy tłuszczowe, a potencja

Nienasycone kwasy tłuszczowe określane są mianem najlepszych tłuszczów, gdyż odpowiadają za funkcjonowanie wielu narządów i układów w naszym organizmie. W szczególności, warto zadbać o to, aby w naszej diecie znalazły się źródła kwasów omega-3, tj.:

  • siemię lniane
  • orzechy
  • sushi
  • ryby (w szczególności: łosoś, makrela, śledź)
  • migdały
  • pestki dyni
  • oleje: sojowy i rzepakowy
  • owoce morza

Arginina na erekcję

arganina na erekcję

Arginina to organiczny związek chemiczny z grupy aminokwasów kodowanych przez DNA. Uczestniczy w bardzo istotnych przemianach azotowych, które mają kluczowe znaczenie dla erekcji. Co ciekawe, klasyfikuje się ją zarówno do aminokwasów endogennych, jak i egzogennych.

W diecie, argininę najłatwiej dostarczyć sięgając po:

  • nasiona słonecznika
  • nasiona sezamu
  • orzechy laskowe
  • orzechy włoskie
  • orzechy ziemne
  • soczewicę

Magnez na zaburzenia sprawności seksualnej

magnez na zaburzenia sprawności seksualnej

Magnez to jeden z najważniejszych mikroelementów, które ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Jego niedobór może skutkować między innymi zaburzeniami równowagi hormonalnej oraz zmniejszeniem ciśnienia krwi na skutek ograniczenia produkcji tlenku azotu.

Do najlepszych źródeł magnezu zaliczamy:

  • kiełki
  • otręby
  • brązowy ryż
  • kasza gryczana
  • warzywa liściaste (m.in.: jarmuż, szpinak, rukola)
  • warzywa strączkowe (m.in.: bób, groch, fasola, soczewica)

Selen w diecie na potencję

selen w diecie na potencję

Selen to kolejny mikroelement, bez którego trudno o zachowanie pełnej sprawności seksualnej. Selen pełni bardzo istotną rolę w wytwarzaniu komórek rozrodczych oraz stanowi jeden ze składników spermy. Mało tego! Selen uczestniczy także w metabolizmie testosteronu, co finalnie przekłada się na zwiększenie libido i poprawę erekcji.

Selen w diecie najłatwiej dostarczyć sięgając po:

  • orzechy brazylijskie
  • ryby (tuńczyk, łosoś)
  • jaja kurze
  • grzyby
  • drób

Żelazo na poprawę potencji

żelazo na poprawę potencji

Żelazo to mikroelement o bardzo dużym znaczeniu biologicznym. Odgrywa niezwykle ważną rolę w organizmie człowieka. Znajdujący się w centrach aktywnych licznych enzymów mikroelement, może mieć znaczenie dla męskiej sprawności seksualnej. Jego niedobór (ale i nadmiar!) może doprowadzać do zaburzeń erekcji.

Do najlepszych źródeł żelaza w diecie zaliczamy:

  • wątroba (wołowa, wieprzowa i drobiowa)
  • kakao
  • orzechy pistacjowe
  • nasiona słonecznika
  • pestki dyni
  • morele
  • śliwki
  • soja
  • fasola biała
  • otręby: pszenne i ryżowe

Witamina E na płodność i potencję

witamina E na płodność i potencję

Witamina E to związek, który ma wpływ na cały układ krwionośny oraz produkcję plemników. Nie bez powodu określana jest witaminą płodności. Jej zastosowanie w leczeniu niepłodności mężczyzn jest więcej, niż powszechne.

Witamina E to przeciwutleniacz, który doczekał się jeszcze jednej nazwy, tj. „witamina młodości”. Najlepsze jej źródła to:

  • olej słonecznikowy
  • drób
  • przetwory mleczne
  • suszone morele
  • szpinak
  • migdały
  • orzechy

Cholina na zwiększenie popędu seksualnego

cholina na zwiększenie popędu seksualnego

Niezwykle istotnym składnikiem diety z punktu widzenia eliminacji zaburzeń ze sprawnością seksualną jest cholina. To organiczny związek chemiczny odpowiadający za poziom acetylocholiny – neuroprzekaźnika mającego ogromne znaczenie dla popędu płciowego.

Cholinę dostarczymy sięgając po:

  • podroby
  • żółtko jaja kurzego

SPRAWDŹ TAKŻE: Jak jajka wpływają na potencję u mężczyzn?

Witamina B8 (inozytol) na potencję

witamina B8 na potencję

Inozytol to jeden z głównych składników spermy, dlatego też zasadnym jest suplementacja tego związku. Do najlepszych naturalnych źródeł witaminy B8 zalicza się:

  • orzechy
  • żółtko jaja kurzego
  • wątrobę

Witamina D na zwiększenie testosteronu i potencję

witamina D na zwiększenie testosteronu i potencję

Skuteczna dieta na potencję powinna być bogata również w witaminę D. To związek, który pozytywnie wpływa na poziom testosteronu w krwi – najważniejszego męskiego hormonu, który ma kluczowe znaczenie dla sprawności seksualnej.

Witamina D syntezowana jest pod skórą przez promienie UV. Szczególnie istotne jest zatem zadbanie o prawidłową podaż witaminy D w okresie jesienno-zimowym, kiedy to ekspozycja ciała na słońce jest ograniczona do absolutnego minimum.

Do najlepszych źródeł witaminy D można zaliczyć tłuste ryby morskie:

  • śledzia
  • makrelę
  • łososia

Jak nie trudno zauważyć, lista obowiązkowych pozycji w męskiej diecie jest całkiem długa. Nie mniej, należy zdać sobie sprawę z faktu, iż wypełnimy pierwsze warunki diety na potencję, tj. prawidłowy bilans, pro-zdrowotność i pełnowartościową, może okazać się, że wystarczy uzupełnić dietę tylko o kilka produktów.

Produkty, które warto wdrożyć do diety na potencję

Prócz witamin i minerałów na potencję, swoją dietę warto uzupełnić o konkretne produkty. Przez zwolenników medycyny niekonwencjonalnej bardzo często przedstawiane są jako antidotum na wszelkie zło. O jakich produktach mowa?

Żeń-szeń (koreański, chiński i amerykański) na problemy z potencją

żeń-szeń na problemy z potencją

Żeń-szeń to bylina, której przypisuje się szereg właściwości pro-zdrowotnych. Już kilka wieków temu doceniono jego pozytywny wpływ na sprawność seksualną, co udało się potwierdzić w wielu badaniach. Ustalono, że żeń-szeń pozytywnie oddziałuje na:

  • erekcję
  • spermatogenezę
  • płodność
  • libido

Żeń-szeń na potencję to w oczach wielu doskonałe i kompleksowe wsparcie dla terapii osób borykających się z impotencją.

Buzdyganek naziemny (tribulus terrestris) na niski testosteron

Mężczyźni borykający się z problemami z potencją wynikającymi z obniżenia poziomu testosteronu w walce o pełną sprawność seksualną, z powodzeniem wykorzystują naturalne boostery testosteronu. Buzdyganek naziemny, znany nieco szerzej pod swoją łacińską nazwą – tribulus terrestris, określany jest mianem najsilniejszego boostera testosteronu.

Co ważne, testosteron odpowiada za wiele funkcji w męskim organizmie – w tym ogólną sprawność seksualną organizmu. Jak możemy przeczytać na łamach Examine.com, tribulus ma bardzo duży wpływ na:

  • erekcję
  • spermatogenezę
  • jakość spermy
  • libido

Korzeń maca na potencję

Korzeń maca to warzywo korzeniowe, które cieszy się dobrą sławą na całym świecie. Od lat bowiem, roślina ta traktowana jest jako doskonały sposób na:

  • poprawę płodności
  • zwiększenie popędu płciowego
  • eliminację zaburzeń erekcji

Najistotniejsze jest jednak to, że powyższe tezy zostały potwierdzone licznymi badaniami, co bez trudu możemy zweryfikować na PubMedzie, który dla frazy „lepidium meyenii” (inna nazwa korzenia maca) zwraca ponad 1000 wyników.

Suplementy – uzupełnienie diety czy alternatywa dla jadłospisu na potencję?

suplementy na potencję

Doskonałym sposobem, a może nawet i alternatywą jest sięgnięcie po suplementy diety na potencję. Warto korzystać zarówno z klasycznych kompleksów witaminowo-mineralnych, jak i środków stricte na problemy z potencją, np.:

  • Semaxin, w którego składzie znajdziemy: selen, cynk, witaminę E, witaminę B12, n-acetylo-l-cystęinę, koenzym Q10 oraz ekstrakt z korzenia traganka błoniastego, ekstrakt z buzdyganka naziemnego, ekstrakt z kwiatów szafranu, ekstrakt z owoców pieprzu czarnego, ekstrakt z korzenia ashwagandhy.
  • Eron Plus, w którego składzie znajdziemy: l-argininę, cynk, witaminę E, witaminę B6 oraz ekstrakt z korzenia maca, ekstrakt z buzdyganka ziemnego, ekstrakt z korzenia buzdyganka ziemnego, ekstrakt z kozieradki pospolitej, ekstrakt z korzenia żeń-szenia koreańskiego.

Czego nie jeść w diecie na potencję?

Dieta na potencję to nie tylko sięganie po produkty zdrowe, bogate w określone mikroelementy. To także szereg wyrzeczeń. Wszak, lista produktów niepożądanych, by nie powiedzieć zabronionych, jest całkiem długa.

Jednym z największych wrogów potencji jest wspomniany alkohol. To używka, która negatywnie odbija się zarówno w skali:

  • krótkofalowej (bezpośrednio po spożyciu – powoduje problemy z osiągnięciem erekcji i satysfakcji seksualnej)
  • długofalowej (przyczynia się do zaburzeń pracy wątroby – narządu odpowiedzialnego za syntezę testosteronu)

czego nie jeść w diecie na potencję

Prócz alkoholu, w diecie nie powinno być również miejsca dla produktów wysokoprzetworzonych. Modyfikowana żywność bogata w związki chemiczne i konserwanty – to jeden z ważniejszych wrogów męskiej potencji. Wszelkiego rodzaju gotowe dania, przetworzone produkty mięsne i konserwy – to produkty, z których trzeba zrezygnować.

Idąc dalej, skuteczność diety na potencję mogą ograniczać również źródła niezdrowych tłuszczów, w tym:

  • mięso (jagnięcina, wołowina, wieprzowina)
  • śmietanę
  • smalec
  • pełnotłuste mleko
  • sery żółte i topione

Wystrzegając się powyższych produktów, z całą pewnością przyczynimy się nie tylko do poprawy reakcji seksualnych, ale także – innych, istotnych funkcji naszego organizmu.

Podsumowanie

Dieta na potencję to rozwiązanie, o którym bez cienia wątpliwości można powiedzieć, że ma znaczący wpływ na sprawność seksualną. Niezależnie od przyczyn występowania problemu – zawsze warto postawić na uzupełnienie jadłospisu o konkretne produkty. Przy czym – niekoniecznie trzeba robić to korzystając z produktów diety. W tym celu, z powodzeniem można korzystać z suplementów, których skład częstokroć jest wzbogacany o zioła na potencję.

Jednakowoż, niezależnie od obranej drogi – należy zwrócić szczególną uwagę na fakt, iż problemy z potencją mogą być wynikiem szeregu różnych czynników, dlatego też nie należy brać za pewnik, że sama zmiana żywienia okaże się skuteczna. Częstokroć, konieczne jest również wprowadzenie innych zmian w stylu życia. Nie mniej, dieta na potencje stanowi doskonały punkt wyjścia – wszak, nieodpowiednie odżywianie jest jednym z głównych elementów kształtujących zaburzenia potencji.

Co istotne, dieta na potencję to rozwiązanie, po które warto sięgnąć zarówno w przypadku zdiagnozowanych problemów, jak i w celu poprawy ogólnej sprawności seksualnej (np. zintensyfikowania doznań seksualnych, wzmocnienia erekcji).

Ze względu na fakt, iż problemy z potencją zaliczamy do grupy defektów intymnych, częstokroć towarzyszy im wstyd. Panowie borykający się z zaburzeniami erekcji, przedwczesnym wytryskiem czy niemożnością osiągnięcia satysfakcji seksualnej – niezbyt ochoczo udają się do specjalistów.

Warto mieć jednak świadomość, że wizyta w takim miejscu nie jest żadną ujmą dla męskości. Zaburzenia potencji to problemy powszechne, które dosięgają ogromną część męskiej populacji. Dla lekarzy specjalistów to chleb powszedni, dlatego też w przypadku gdyby domowe sposoby na potencję okazały się nieefektywne – jedyną drogą jest konsultacja ze specjalistą.

Autor

Poruszamy kontrowersyjne, intymne i wstydliwe tematy. Publikujemy treści traktujące o problemach fizycznych, psychicznych i defektach urodowych. Z nami pozbędziesz się największych kompleksów.

1 Komentarz

  1. O jestem w szoku! Grzyby wpływają na poprawę potencji? Myślałem, że mają one jedynie właściwości smakowe i aromatyczne. Dobrze wiedzieć bo jestem absolutnym fanem zbierania grzybów, jak również ich smakoszem. Sezon powoli się zaczyna więc niedługo wyruszam na łowy 🙂 Teraz będę je jadł jeszcze chętniej 😀

Napisz komentarz