Witaminy i minerały na potencję to jeden z najlepszych i najzdrowszych sposobów zadbania o swoją sprawność seksualną oraz życie intymne. Suplementacja odpowiednich składników, właściwa dieta na potencję, a także nieco bardziej aktywny tryb życia mogą przynieść prawdziwe cuda. Sprawdźmy zatem, które z dostępnych witamin i minerałów są w stanie wyeliminować twoje problemy z potencją i sprawić, byś ponownie cieszył się udanym życiem erotycznym!

Problemy z erekcją mogą dotknąć każdego, bez względu na wiek, temperament seksualny czy styl życia. Oczywiście najczęściej dotyczą mężczyzn w średnim wieku, uniemożliwiając zaspokojenie partnerki i prowadząc do kompleksów oraz trudności z akceptacją samego siebie. Dążąc do poprawy sytuacji, chwytamy się różnych środków, nie zdając sobie sprawy z tego, jak wartościowe mogą być witaminy i minerały – dostępne w produktach spożywczych, gotowych preparatach, które łatwo zakupić w aptece lub ziołach polecanych przy problemach z potencją. Przekonaj się, że ich składniki mogą przywrócić w Tobie dawny ogień!

Niedobór witamin i minerałów jako potencjalna przyczyna impotencji

Nie ulega wątpliwości, że zdrowy tryb życia ma wpływ na męską sprawność seksualną. Ciągła pogoń za sukcesem, brak czasu na pełnowartościowy obiad i dużo stresu powodują nie tylko zmęczenie i niechęć do jakichkolwiek wieczornych zabaw w łóżku, ale też prowadzą do niedoboru witamin i minerałów w organizmie. Są one odpowiedzialne za wiele procesów, jakie zachodzą w organizmie, a ich brak wpływa negatywnie na funkcje życiowe – również te związane z seksualnością.

Witaminy i minerały powinny być dostarczane do organizmu poprzez pełnowartościowe posiłki – w tym artykule dowiesz się, które z nich mają największy wpływ na potencję i zyskasz wiedzę na temat produktów, które w szczególności warto włączyć do swojej codziennej diety. Pozwoli ci to nie tylko zwalczyć problemy z potencją, a także zadbać o swoje zdrowie na wielu innych płaszczyznach.

Które witaminy na potencję?

Problemy mężczyzn, które są związane ze sprawnością seksualną, nie bez przyczyny mają miejsce najczęściej po 40. roku życia. To właśnie w tym czasie praca zawodowa jest najbardziej zajmująca, a brak czasu uniemożliwia zadbanie o tak podstawowe kwestie, jak zdrowe odżywianie. W ten sposób nie dostarczasz organizmowi cennych witamin, co ma wpływ na erekcję i libido. Na które z nich warto zwrócić szczególną uwagę?

Witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B

Te witaminy są powszechnie znane ze swoich dobroczynnych właściwości dla organizmu i, jak się okazuje, mają również niemały wpływ na życie seksualne mężczyzn. Nie bez przyczyny w różnego rodzaju suplementach na potencję, największą rolę odgrywają witamina B1 (tiamina), B2 (ryboflawina), a także B3 (niacyna). Każda z nich może w odmienny sposób brać udział w przywracaniu twojej sprawności seksualnej.

Zacznijmy od tiaminy, która jest niezwykle istotna – do jej właściwości zaliczamy bowiem pobudzanie produkcji hormonów płciowych (gonadotropinowych), które są bardzo istotne nie tylko dla życia seksualnego, ale również zdrowia. Jej niedobór może doprowadzić do bezpłodności, a także dysfunkcji jąder (hipogonadyzmu). Znajduje się przede wszystkim w takich produktach, jak pełne ziarna, wieprzowina, wątróbka, ryby, groch, fasola oraz szparagi.

Kolejna jest ryboflawina, która ma już bezpośredni wpływ na potencję – jednym z jej zadań jest bowiem przekazywanie impulsów nerwowych, dzięki którym dochodzi do erekcji. Ma ona korzystny wpływ na pracę układu nerwowego, a jej niedobór jest bardzo częstą przyczyną problemów mężczyzn. Do głównych źródeł tej witaminy zaliczamy mleko, banany, migdały, brokuły, wątróbkę, produkty pełnoziarniste oraz chude sery.

Pozostaje nam niacyna, która również wspiera funkcjonowanie układu nerwowego, a dodatkowo odpowiada za rozszerzanie naczyń krwionośnych i poprawę ukrwienia, również w penisie. Ma to ogromny wpływ na erekcję – uzupełnienie niedoborów witaminy B3 może w krótkim czasie przywrócić twoją sprawność seksualną! Jej podstawowymi źródłami są orzechy, produkty pełnoziarniste oraz mięso.

 Warto pamiętać, że również inne witaminy z grupy B rozszerzają naczynia krwionośne i utrzymują ich prawidłowy stan - a to jeden z fundamentów silnej i długiej erekcji! [/su_note]

Witamina C

Witamina C

Zaskoczony? Jak się okazuje, witamina C również ma pośredni wpływ na potencję i jej niedobór może prowadzić do wystąpienia problemów w życiu intymnym. Przede wszystkim dlatego, że obniża ona poziom złego cholesterolu we krwi, a także ciśnienie tętnicze krwi, co może pomóc ci w walce o sprawność seksualną. To jednak nie wszystko - niedobór witaminy C może mieć bardzo przykre skutki dla każdego z mężczyzn. Wpływa bowiem negatywnie na materiał genetyczny plemników, co może doprowadzić do zniszczenia ich DNA, a co za tym idzie - niepłodności. Dlatego też jej suplementacja jest tak istotna również dla przyszłych ojców. Co więcej, witamina C jest silnym antyoksydantem zwalczającym wolne rodniki, które mogą zmniejszać ilość tlenku azotu w organizmie - a jest on niezbędny do tego, aby proces erekcji przebiegał bez jakichkolwiek zakłóceń.

Warto dodać, że witamina ta pełni wiele innych ważnych funkcji w ludzkim organizmie - działa przeciwzapalnie, odpowiada za młody wygląd skóry, a nawet chroni przed nowotworami. Do jej głównych źródeł zaliczamy nać pietruszki, paprykę, brukselkę, brokuły, kalarepę, czarną porzeczkę i oczywiście cytrusy.

Witamina E

Bardzo istotny wpływ na funkcjonowanie człowieka ma również witamina E, dzięki której także możesz pokonać problemy z potencją. Przede wszystkim bierze ona udział w syntezie hormonów, które mają tak istotny wpływ na życie erotyczne, a do tego wzmacnia naczynia krwionośne. Jest przy tym silnym przeciwutleniaczem, który zwalcza wolne rodniki, bierze udział w leczeniu męskiej bezpłodności i umożliwia lepsze wchłanianie innych witamin (A, B i C), minerałów (selenu i fosforu) oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jej odpowiednia suplementacja pozwoli ci lepiej zadbać o zdrowie i zyskać więcej sił witalnych.

Warto pamiętać o tym, by każdego dnia zażywać odpowiednią dawkę witaminy E - dla mężczyzn w młodym i średnim wieku zaleca się 10 mg dziennie, zaś dla osób po 75. roku życia 20-50 mg. Do jej głównych źródeł zaliczamy warzywa zielono listne, marchew, orzechy, kiełki, migdały, nasiona słonecznika oraz pestki dyni.

Witamina D

Witamina D

Masz problemy z potencją? Może to wynikać z niedoborów witaminy D, które zwiększają ryzyko zaburzeń erekcji aż o 40%! Z czego to wynika? Przede wszystkim z tego, że ma ona kluczowe znaczenie jeżeli chodzi o zdrowie komórek śródbłonka, wyściełających naczynia krwionośne. Zapewnia prawidłowy przepływ krwi, a także ma pozytywny wpływ na produkcję testosteronu - najważniejszego z męskich hormonów. Co więcej, również ona zwalcza wolne rodniki, które mogą wpływać na problemy z potencją, zaś niedobory witaminy D mogą powodować nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu sercowo-naczyniowego, a także zwiększać ryzyko raka prostaty.

Do jej głównych źródeł zaliczamy ryby morskie, jaja i nabiał. Co więcej - jak dowiedli naukowcy, produkcję witaminy D w organizmie wzmaga promieniowanie UV!

Witamina A

Mówiąc o męskich sprawach, nie można pominąć również witaminy A, bo i ona może mieć pośredni wpływ na potencję. Wynika to z tego, że jej niedobory mają negatywny wpływ na produkcję hormonów, co także może przyczynić się do problemów z erekcją czy zmniejszenia libido. Dodatkowo poprawia ona jakość materiału genetycznego, co zmniejsza ryzyko niepłodności u mężczyzn mężczyzny.

Nie można również zapominać o jej wpływie na zdrowy wygląd i dobre samopoczucie, co powinno być niezwykle istotne dla mężczyzn - szczególnie tych w średnim wieku. To właśnie witamina A w dużej mierze odpowiada za estetyczny wygląd skóry i pełni funkcje ochronne. Bez niej zaburzone staje się wytwarzanie elastyny i kolagenu, co może doprowadzić do powstawania zmarszczek oraz innych niedoskonałości skóry.

Do głównych źródeł witaminy A zaliczamy zielone warzywa, ryby, jaja, a także różnego rodzaju produkty mleczne.

Witamina K

Witamina K

Na koniec pozostała nam witamina K, która co prawda nie ma bezpośredniego wpływu na potencję, ale odpowiada za prawidłową krzepliwość krwi i wpływa niezwykle korzystnie na zdrowie mężczyzn. Jej źródłami są między innymi szpinak, szparagi, brukselka czy zielony groszek.

Które minerały na potencję?

Jak widać, witaminy z grupy B, D, C, A i K są niezbędne zarówno dla sprawności seksualnej, jak również ogólnego zdrowia męskiego organizmu. Jednak nie tylko one mogą pomóc ci w twoich problemach z erekcją - istotną rolę odgrywają w tym zakresie również minerały, które także należy dostarczać organizmowi w możliwie jak największych ilościach. Sprawdźmy, które z nich będą najlepszym sposobem na przywrócenie erekcji i libido, a także pozwolą cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem!

Cynk

Cynk

Bez wątpienia jednym z najważniejszych minerałów, które mają szczególny wpływ na zdrowie człowieka, jest cynk. Choć występuje on w ludzkim organizmie w śladowych ilościach, oddziałuje pozytywnie na gospodarkę kwasowo-zasadową organizmu, inicjuje reakcje powstawania energii, a do tego pozwala zachować odpowiednią jakość materiału genetycznego mężczyzn. Znajduje się on również w gruczole krokowym, dlatego jego niedobór może prowadzić do obniżenia poziomu testosteronu, a co za tym idzie - problemów z potencją.

Co więcej, pierwiastek ten ma pozytywny wpływ na pracę układu nerwowego, a także układu krwionośnego – szczególnie ta druga właściwość może mieć wpływ na większą sprawność seksualną. Wynika to z tego, że cynk przyczynia się do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi, który upośledza prawidłowy przepływ krwi, a co za tym idzie – uwalnianie tlenku azotu ze śródbłonka. A o tym, jaki może mieć to wpływ na potencję, mówiliśmy wcześniej.

Cynk jest więc istotny dla zdrowia wszystkich mężczyzn, a jego niedobory mogą negatywnie wpływać na sprawność seksualną. Dlatego też chcąc ją przywrócić, dostarczaj odpowiednią ilość tego minerału - znajdziesz go przede wszystkim w produktach pełnoziarnistych, migdałach, rybach, małżach, ostrygach, a także fasoli.

Selen

Obok cynku, największy wpływ na potencję ma selen, odpowiedzialny za wiele procesów fizjologicznych oraz biochemicznych w organizmie. Składa się z 20 enzymów - jeden z nich chroni komórki przed wolnymi rodnikami, które, jak wiesz, mogą pośrednio obniżać sprawność seksualną. Oprócz tego zapewnia prawidłowe działanie tarczycy, a także wspiera układ odpornościowy. Jego niedobory mogą pozbawić cię sił witalnych i energii, bez której udane życie erotyczne nie jest możliwe.

Do głównych źródeł tego minerału zaliczamy ryby (głównie łososia i tuńczyka), wołowinę, filet z indyka oraz orzechy brazylijskie.

Uwaga! Selen i cynk wzajemnie się uzupełniają – niedobór jednego z tych pierwiastków może upośledzać działanie drugiego, dlatego też warto zadbać o to, aby ich zawartość w organizmie zawsze była na odpowiednim poziomie.

Żelazo

Żelazo

Jak widzisz, minerały w większości przypadków mają pośredni wpływ na potencję - przede wszystkim usprawniając funkcjonowanie różnych układów i narządów, a w konsekwencji poprawiając zdrowie mężczyzn. Nie inaczej jest w przypadku żelaza, które zwalcza wolne rodniki, pozytywnie wpływa na układ nerwowy, redukuje zmęczenie i bierze udział w procesie regeneracji tkanek. Do jego najlepszych źródeł zaliczamy otręby pszenne, orzechy pistacjowe, wątróbkę, mak oraz pestki dyni.

 Uwaga! Przyczyną problemów z erekcją może być nie tylko niedobór, ale i nadmiar żelaza – dlatego też dostarczaj go do swojego organizmu w sposób świadomy i kontrolowany.

Magnez

No i na koniec magnez, nazywany - nie bez przyczyny - pierwiastkiem życia. Powinien on być dostarczany do organizmu w dużych ilościach, nie tylko przez mężczyzn mających problemy z potencją. Przede wszystkim dlatego, że dodaje energii, poprawia koncentrację, ma pozytywny wpływ na układ nerwowy (np. zapobiega depresjom), a także stanowi ważny budulec kości. Dostarczysz go do swojego organizmu dzięki otrębom pszennym, migdałom, czekoladzie gorzkiej, białej fasoli i wielu innym składnikom.

Co jeszcze pomoże w problemie z potencją?

Co jeszcze pomoże w problemie z potencją

Witamina D, B, C, A i E, a także minerały, takie jak cynk, selen, żelazo i magnez, to nie wszystko, co może pomóc ci w przywróceniu potencji i radości z życia erotycznego. Do częstych przyczyn problemów z erekcją zaliczamy również niezdrowe odżywianie (w tym picie alkoholu i palenie papierosów), stres, przemęczenie i problemy w związku. Warto więc zadbać o siebie na wielu płaszczyznach, przede wszystkim poprzez znalezienie czasu na odrobinę aktywności, a także odpoczynek - powinno to pomóc ci w przywróceniu nie tylko potencji, ale również zdrowia i dobrego samopoczucia na co dzień.

 Pamiętaj! Problemy z potencją pojawiają się również w wyniku różnego rodzaju chorób, takich jak cukrzyca, miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, depresja i wiele innych. Kluczem do przywrócenia pełnej sprawności będzie więc w pierwszej kolejności poradzenie sobie z tymi dolegliwościami.
Autor

Poruszamy kontrowersyjne, intymne i wstydliwe tematy. Publikujemy treści traktujące o problemach fizycznych, psychicznych i defektach urodowych. Z nami pozbędziesz się największych kompleksów.

Napisz komentarz